شعر در مورد امام رضا


شعر در مورد امام رضا


کار تو همه مهر و وفا بود، رضا (ع) جان

 پاداش تو، کی زهر جفا بود، رضا (ع) جان

آن لحظه که پرپر زدی و آه کشیدی 

معصومه مظلومه (س)، کجا بود رضا (ع) جان؟

 

 

شعر امام رضا


دلم برای تو پر می کشد امام غریب
غمت ز سینه شرر می کشد امام غریب
زیارت تو که فوق همه زیارت هاست
دل مرا به سفر می کشد امام غریب


شعر امام رضا


عاقبت از زهر مأمون، پاره شد قلب رضا
در میان حجرۀ در بسته، می‌زد دست و پا
گه، جوادش را، گهی معصومه، را می‌زد صدا
داغ او تا صبح محشر، بر دل سوزان ماست
شهادت امام رضا(علیه السلام) تسلیت باد


شعر امام رضا


بیا از مدینه ای نور چشمان ترم
بین که از زهر جفا پاره شد این جگرم
چشم من مانده به در کجایی ای جواد من
ای عزیز دل من بیا برس به داد من . . .


شعر امام رضا


پیامبر(ص):
«پاره ای از تن من در خراسان دفن خواهد شد، هر مومنی او را زیارت کند
خداوند عزوجل بهشت را بر او واجب می کند.»
شهادت امام رضا(ع) تسلیت باد


شعر امام رضا


شب شهادت مولای مهرپرور ماست
کسی که سایه لطفش پناهِ کشور ماست
شب شهادت هشتم امام معصوم است
که آستانه او قبله گاه باور ماست  . . .


شعر امام رضا


کوثر اشک من از ساغر و پیمانه، توست
دل آتش‌زده‌ام، شمع عزاخانه تـوست
جگر سوخته، خاکستر پروانه تـوست
شعله‌های دلم از آه غریبـانه تـوست . . .


شعر امام رضا


 با نام رضا به سینه ها گل بزنید
با اشک به بارگاه او پل بزنید
فرمود که هر زمان گرفتار شدید
بر دامن ما دست توسل بزنید


شعر امام رضا


مسافری که اجل گشت همسفرش

سفر رسیده به پایان در آخر صفرش
هنوز آید از آن حجره غریب به گوش

صدای ناله آهسته پسر پسرش
چه خوب اجر رسالت به مصطفی دادند

که پاره جگرش، پاره پاره شد جگرش
اگر چه کار گذشته، اجل شتاب مکن

جواد آمده از ره به دیدن پدرش


شعر امام رضا


آسمان زیر پرت بود زمین افتادی

یک عبا روی سرت بود زمین افتادی
نه صدای تو به گوش کسی آن روز رسید

نه کسی دور و برت بود زمین افتادی
صورتت خاکی و دستار و عبایت خاکی

مادرت در نظرت بود زمین افتادی
زهر از جان تو آقا جگرت را می‌خواست

آتشی بر جگرت بود زمین افتادی


شعر شهادت امام رضا,شعر شهادت امام رضا علیه السلام,شعر شهادت امام رضا کودکانه,شعر شهادت امام رضا صابر خراسانی,شعر شهادت امام رضا علی اکبر لطیفیان,شعر شهادت امام رضا برقعی,شعر شهادت امام رضا سهیل عرب,شعر شهادت امام رضاع,اس ام اس شهادت امام رضا,اس ام اس شهادت امام رضا جدید,اس ام اس شهادت امام رضا 96,اس ام اس وفات امام رضا,اس ام اس تسلیت شهادت امام رضا,اس ام اس کوتاه شهادت امام رضا,تسلیت شهادت امام رضا